Selasa, 26 Julai 2016

Kekalahan Kedah. Salah siapa?

[ Bermain tanpa ilmu sebenar ]
By : Ammar Yasier

Tamparan hebat buat skuad Helang Merah yang diaibkan pasukan tercorot liga,Pulau Pinang 3-2 pada malam ini semestinya memerlukan kebangkitan segera jika ingin terus bersaing mendapatkan tempat terbaik Liga Super.

Pasukan Kedah yang pada tahun lepas dianggap 'Barcelona Malaysia' berubah pada tahun ini walaupun bermain dengan formasi yang sama. Dimanakah silapnya? Jika ditujukan kepada pemain itu bukanlah jawapan yang tepat sebaliknya perlu dipersalahkan kepada Jurulatih yang gagal melatih pemain dengan formasi dan taktikal yang sempurna.

Kedah pada malam ini bermain dengan posisi 4-2-3-1 adalah formasi terbaik untuk pemain memperagakan corak permainan Tiki Taka namun sebaliknya yang berlaku kerana bahagian tengah seolah-olah tiada idea untuk membuka perlawanan dan merancang serangan bagi skuad hijau kuning.

Sebaliknya pujian harus diberikan kepada pemain Pulau Pinang kerana berjaya menghidu dan memanfaatkan kelemahan pasukan Kedah dengan menjaringkan gol bagi membenam skuad Helang Merah dengan jaringan 3-2.

Sudah tiba masanya pihak pengurusan meneliti semula barisan Kejurulatihan Skuad Helang Merah jika ingin memantapkan semula pasukan Kedah pada masa akan datang.Kedah mempunyai pemain muda yang berkualiti tinggi ditambah dengan pemain import yang berbisa seperti Shane,Thiago,Liridon tetapi percaturan jurulatih yang lapuk membuatkan huru hara dalam pasukan.

Kami sebagai penyokong setia mengucapkan tahniah kepada pemain-pemain Kedah dan TAKZIAH kepada kejurulatihan pasukan kerana gagal membentuk sebuah pasukan yang mantap.

Mungkin bayangan Ramon Marcote sangat dirasai sekarang. Kembalikan gabungan Tan Cheng Hoe dan Ramon jika kejayaan yang mahu dikecapi.

Secara matematiknya :

Pemain Bagus + Taktikal Sempurna = Kemenangan

Pemain Bagus + Taktikal Teruk = Kekalahan

[ Share biar sampai kepada pengurusan KFA]

KEMBALIKAN RAMON!

#RombakJurulatih
#SayangKedah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan